آموزش شبیه سازی کشش عمیق (Deep Drawing) با نرم افزار آباکوس

کشش عمیق (Deep Drawing) جزو فرایندهای شکل دهی ورق محسوب می‌شود که در آن یک ورق فلزی (Blank) با عملیات مکانیکی به شکل مطلوب می‌رسد. این یک فرایند تغییر شکل با حفظ مواد است. علت نامگذاری کشش «عمیق» این است که عمقی که ورق کشیده می‌شود بزرگتر از قطر ورق است. این فرایند ممکن است با کشش در چندین مرحله در قالب‌ها انجام می‌شود. به منطقه فلنج (ورق در داخل قالب) با حفظ خواص ماده، تنش کشش شعاعی و تنش فشاری مماسی وارد می‌شود. این تنش فشاری باعث ایجاد چروک در ورق می‌شود. این چین و چروک را می‌توان با ورق گیر (Holder) کنترل کرد. کاربردهای تجاری این روش شکل‌دهی دارای هندسه‌های پیچیده‌ای است. مصارف صنعتی از فرایندهای کشش عمیق شامل بدنه خودرو و قطعات ساختاری، قطعات هواپیما و … است و از این رو مدلسازی کشش عمیق توسط نرم افزارهای المان محدود از جمله آباکوس اهمیت دارد.

شیوه انجام شبیه سازی

قطعات فنجانی شکل مثل سینک ظرفشویی آشپزخانه و انواع قابلمه و گلگیر خودرو نیز با این روش تولید می‌شوند. فشنگ گلوله نیز با این روش تولید می‌شود. این گونه قطعات، معمولاً با فرایندی که در آن یک سنبه، یک پولک، فلز ورق تخت را به داخل حفره ماتریسی می‌برد تولید می‌شوند. شبیه سازی المان محدود این فرایند در آباکوس با رویکرد بررسی ضخامت ورق در محصول نهایی و نیروی سنبه انجام شده است. این شبیه سازی با فرض فرایند متقارن محوری انجام شده و نتایج با یک مقاله معتبر صحت سنجی شده است.

فهرست سرفصل ها مطرح شده در آموزش شبیه سازی کشش عمیق (Deep Drawing) با نرم افزار آباکوس، در ادامه آمده است:

  • کشش عمیق (تعریف، انواع پارمترهای موثر، کاربردها و..)
  • فرضیات و انتخاب های مدلسازی المان محدود ( روش تقارن محوری، حل Explicit ، تکنیک ALE و..)
  • مدلسازی مرحله به مرحله و معادلات حاکم ( محیط Part، محیط Material و..) (رفتار پلاستیسیته)
  • ارائه نتایج و توضیحات در مقایسه با یک مقاله معتبر و اعتبار سنجی مدلسازی

 

معرفی دورهنمایش رایگان

آموزش شبيه سازي کشش عمیق (Deep Drawing) با نرم افزار آباكوس

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 فروش
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش شبیه سازی کشش عمیق (Deep Drawing) با نرم افزار آباکوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

قیمت دوره

کشش عمیق (Deep Drawing) جزو فرایندهای شکل دهی ورق محسوب می‌شود که در آن یک ورق فلزی (Blank) با عملیات مکانیکی به شکل مطلوب می‌رسد. این یک فرایند تغییر شکل با حفظ مواد است. علت نامگذاری کشش «عمیق» این است که عمقی که ورق کشیده می‌شود بزرگتر از قطر ورق است. این فرایند ممکن است با کشش در چندین مرحله در قالب‌ها انجام می‌شود. به منطقه فلنج (ورق در داخل قالب) با حفظ خواص ماده، تنش کشش شعاعی و تنش فشاری مماسی وارد می‌شود. این تنش فشاری باعث ایجاد چروک در ورق می‌شود. این چین و چروک را می‌توان با ورق گیر (Holder) کنترل کرد. ورق گیر جریان ورق به داخل قالب را کنترل می‌کند. کاربردهای تجاری این روش شکل‌دهی دارای هندسه‌های پیچیده‌ای است. مصارف صنعتی از فرایندهای کشش عمیق شامل بدنه خودرو و قطعات ساختاری، قطعات هواپیما و … است.

امتیازی ثبت نشده است
سطح آموزش پیشرفته
تعداد دانشجو : 38
تاریخ انتشار: 19 دسامبر 2019آخرین بروزرسانی: 16 سپتامبر 2023تعداد بازدید: 7097
مدت زمان

1 ساعت و 20 دقیقه

زبان

فارسی

مدیا درس

فایل مقاله برای اعتبارسنجی, آموزش ویدئویی دوره آموزشی, پاورپوینت مدیادرس, فایل مثال های حل شده

حجم فایل های آموزشی

115 مگابایت

قوانین استفاده

  • دسترسی به فایل محصول برای یک نفر
  • تضمین کیفیت آموزش ها
  • فعال‌سازی لینک دانلود، پس از ثبت سفارش
مدرس

سید مسعود امیرخانی

سيد مسعود اميرخاني دانش آموخته كارشناسي ارشد مهندسي مكانيك از دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي تهران و كارشناسي مهندسي مكانيك از دانشگاه علم و صنعت ايران در گرايش ساخت و توليد هستند. حيطه فعاليت هاي ايشان در زمينه طراحي و ساخت بوده و عمده فعاليت هاي صنعتي كه تاكنون انجام داده اند در زمينه طراحي و ساخت اجزا ماشين همچون دستگاه هاي مختلفي در صنعت خودرو و تست هاي آزمايشگاهي همچون تست دوام و عمر مي باشد. دو پروژه صنعتي براي يكي از صنايع بزرگ ايران انجام داده و بيش از 20 پروژه دانشگاهي در حوزه هاي مختلف را با موفقيت به پايان رسانده است. به مدت دو سال در يكي از زيرمجموعه هاي صنعت خودرو كشور مشغول به فعاليت در حوزه تحقيق و توسعه بوده و هم اكنون به عنوان كارشناس طراحي مكانيكي در دپارتمان تحقيق و توسعه شركت مهندسي و ساخت توربين مپنا مشغول به فعاليت مي باشد. تخصص دانشگاهي ايشان در زمينه فرايندهاي شكل دهي و جوش مي باشد.
قیمت دوره