آموزش انرژی، اگزرژی و اقتصادی برج خورشیدی هلیوستات ( Heliostat ) در نرم‌افزار EES

انرژی خورشیدی یک منبع انرژی تجدید پذیر بالقوه تمیز است. مهار انرژی خورشیدی، به عنوان گسترده‌ترین منبع تجدید‌پذیر در دسترس، از جمله عملی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه حل‌ها برای کاهش سرعت تغییرات آب و هوا جهانی و تأثیرات اجتناب ناپذیر آن است. همچنین، برای افزایش امنیت و پایداری انرژی در بازار جهانی مفید است. برق خورشیدی را می‌توان با استفاده از فن آوری‌های فتوولتائیک (PV) و انرژی خورشیدی متمرکز (CSP) تولید کرد. اولین تکنیکPV  است که در آن نور خورشید به صفحات ساخته شده از مواد نیمه رسانا که اثر فتوولتائیک را ارائه می‌دهند برخورد می‌کند و انرژی خورشیدی مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. این کار بدون کار مکانیکی یا استفاده از توربین انجام می‌شود.

در این سیستم انرژی خورشیدی از طریق یک چرخه ترمودینامیکی به کار مکانیکی تبدیل شده و سپس به برق تبدیل می‌شود. سیستم‌های CSP با استفاده از تنظیمات مختلف آینه‌ها، لنزها و دیگر اشیا متمرکز کننده انرژی، انرژی خورشیدی را به انرژی گرمایی با دمای بالا تبدیل می‌کنند. پس از جمع آوری و متمرکز شدن گرما، سپس انرژی گرمایی از طریق کار مکانیکی با استفاده از توربین یا موتورهای دیگر به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. یک نیروگاه معمولی CSP از دو زیر سیستم اصلی تشکیل شده است: میدان خورشیدی و بلوک تولید قدرت. میدان خورشیدی انرژی خورشیدی را جمع‌آوری کرده و آن را به گرما تبدیل می‌کند. سپس بلوک قدرت با کار مکانیکی انرژی گرمایی را به برق تبدیل می‌کند.

سیستم‌های برج خورشیدی هلیوستات ، یکی از زیر مجموعه‌های سیستم CSP  هستند که از آینه‌های تخت بزرگ برای منعکس کردن نور به یک گیرنده خورشیدی که در بالای برج واقع است استفاده می‌کنند. آب/بخار، نمک مذاب، سدیم مایع یا هوا سیال‌های عامل متداول در سیستمSPT  هستند.

فهرست سرفصل ها مطرح شده در انرژی، اگزرژی و اقتصادی برج خورشیدی هلیوستات ( Heliostat ) در نرم‌افزار EES ، در ادامه آمده است:

  • مقدمه
  • تاریخچه
  • سیکل برج خورشیدی هلیوستات ( Heliostat )
  • معادلات ترمودینامیکی برج خورشیدی هلیوستات
  • مثال برج خورشیدی هلیوستات ( Heliostat ) (آنالیز انرژی، اگزرژی، اقتصادی Heliostat در نرم افزار EES)
    • پیاده سازی معادلات انرژی
    • پیاده سازی معادلات اگزرژی
    • محاسه راندمان اگزرژی و انرژی
    • محاسبه میزان تخریب اگزرژی سیکل
    • پیاده سازی معادلات اقتصادی ( هزینه )

معرفی دورهنمایش رایگان

آموزش انرژی، اگزرژی و اقتصادی برج خورشیدی هليوستات ( Heliostat ) در نرم‌افزار EES

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 فروش
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش انرژی، اگزرژی و اقتصادی برج خورشیدی هلیوستات ( Heliostat ) در نرم‌افزار EES”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت دوره

انرژی خورشیدی یک منبع انرژی تجدید پذیر بالقوه تمیز است. مهار انرژی خورشیدی، به عنوان گسترده‌ترین منبع تجدید‌پذیر در دسترس، از جمله عملی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه حل‌ها برای کاهش سرعت تغییرات آب و هوا جهانی و تأثیرات اجتناب ناپذیر آن است. همچنین، برای افزایش امنیت و پایداری انرژی در بازار جهانی مفید است. برق خورشیدی را می‌توان با استفاده از فن آوری‌های فتوولتائیک (PV) و انرژی خورشیدی متمرکز (CSP) تولید کرد.

امتیازی ثبت نشده است
سطح آموزش پیشرفته
تعداد دانشجو : 17
تاریخ انتشار: 26 ژانویه 2021آخرین بروزرسانی: 16 سپتامبر 2023تعداد بازدید: 2600
مدت زمان

1 ساعت و 1 دقیقه

زبان

فارسی

مدیا درس

آموزش ویدئویی دوره آموزشی, پاورپوینت مدیادرس, فایل مثال های حل شده

حجم فایل های آموزشی

142 مگابایت

قوانین استفاده

  • دسترسی به فایل محصول برای یک نفر
  • تضمین کیفیت آموزش ها
  • فعال‌سازی لینک دانلود، پس از ثبت سفارش
مدرس

مانی خلیلی ابهری

ایشان، دانش آموخته دوره کارشناسی مهندسی مکانیک- حرارت و سیالات از دانشگاه زنجان و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی است. زمینه تخصصی فعالیت ایشان شبیه سازی سیکل‌های ترمودینامیکی با استفاده از نرم‌افزارهای EES و Matlab است.
قیمت دوره