شبیه سازی سیالات غیرنیوتنی در فضای حلقوی چاه های نفتی

تصویر شاخص

عملیات حفاری با تاریخ تمدن بشر شکل گرفته و با توسعه صنعت به تدریج تکامل یافته و به صورت یک صنعت عظیم در آمده است. امروزه با توجه به کاهش منابع قدیم نفتی، عملیات حفاری تخصصی تر و پیچیده تر از گذشته شده و از لحاظ اقتصادی گران تر گردیده است که همین امر موجب شد که اهمیت بررسی شبیه سازی سیالات غیرنیوتنی در فضای حلقوی چاه های نفتی بیش از پیش برجسته شود.

نرم افزار فلوئنت، یک نرم افزار پرکاربرد در زمینه دینامیک سیالات محاسباتی بوده که قابلیت مدل و تحلیل نمودن جریان سیال و انتقال حرارت را در مکانیک محیط های پیوسته و نا پیوسته دارا می باشد. کاربری ساده این نرم افزار در تحلیل هندسه های بسیار پیچیده موجب گسترش دامنه استفاده آن در بسیاری از رشته های فنی و مهندسی از قبیل مکانیک، شیمی، بیومکانیک و … شده است. در این آموزش سیالات غیر نیوتنی و معادلات حاکم بر آنها تشریح و سپس بر اساس یک مقاله علمی با استفاده از نرم افزار انسیس فلوئنت شبیه سازی سیالات غیرنیوتنی در فضای حلقوی چاه های نفتی انجام شده و در نهایت نتایج خروجی از نرم افزار فلوئنت با نتایج مقاله مقایسه می شود.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • معرفی سیالات غیر نیوتنی
  • ترسیم هندسه و مش زنی مسئله
  • تعریف شرط مرزی با توجه به مسئله تعریف شده
  • نحوه تعریف جریان غیر نیوتنی
  • تحلیل نتایج و مقایسه آن با نتایج تجربی استخراج شده از مقاله های مرتبط
  • پیشنهاد زمینه های آتی برای کارهای پژوهشی در این زمینه و چاپ مقالات

شبيه سازی سيالات غيرنيوتنی در فضای حلقوی چاه های نفتی

فایل های آموزش دوره

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 1
امتیاز کلی : 5.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 1 فروش
1
0
0
0
0
  1. مبین جلالی

    در تاریخ

    دانشجو
    پاسخ

    بی نهایت فایل اموزش جامع و عالی که در عین ارزون بودن بیشترین کیفیت رو داره مدرس همه ایتم هارو به بهترین نحو ممکن توضیح میده و حتی نمیذاره جای سوالی بمونه که چرا من مثلا تیک اول رو میزنم ودوم رو نمیزنم بسیار عالی توصیه میکنم دوستان این اموزش رو از دست ندید بسیار تشکر از سایت مدیا درس.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت دوره

نرم افزار فلوئنت، یک نرم افزار پرکاربرد در زمینه دینامیک سیالات محاسباتی بوده که قابلیت مدل و تحلیل نمودن جریان سیال و انتقال حرارت را در مکانیک محیط های پیوسته و نا پیوسته دارا می باشد. کاربری ساده این نرم افزار در تحلیل هندسه های بسیار پیچیده موجب گسترش دامنه استفاده آن در بسیاری از رشته های فنی و مهندسی از قبیل مکانیک، شیمی، بیومکانیک و … شده است. در اين آموزش سيالات غير نيوتني و معادلات حاكم بر آنها تشريح و سپس بر اساس يك مقاله علمي با استفاده از نرم افزار انسيس فلوئنت شبيه سازي سيالات غيرنيوتني در فضاي حلقوي چاه هاي نفتي انجام شده و در نهايت نتايج خروجي از نرم افزار فلوئنت با نتايج مقاله مقايسه مي شود.

امتیاز 5 از 1 رای
سطح آموزش پیشرفته
تعداد دانشجو : 23
تاریخ انتشار: 20 فوریه 2019آخرین بروزرسانی: 16 سپتامبر 2023تعداد بازدید: 4568
مدت زمان

56 دقیقه

زبان

فارسی

مدیا درس

آموزش ویدئویی دوره آموزشی, فایل های برنامه دوره آموزشی

حجم فایل های آموزشی

108 مگابایت

قوانین استفاده

  • دسترسی به فایل محصول برای یک نفر
  • تضمین کیفیت آموزش ها
  • فعال‌سازی لینک دانلود، پس از ثبت سفارش
مدرس

موسی کفیلی

مهندس موسی کفیلی دانش آموخته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. ایشان پژوهشگر حوزه های عددی شامل محاسبات عددی، دینامیک سیالات محاسباتی است که سوابق علمی و آموزشی فراوانی در حوزه توربین گاز، نانو بازیاب های حرارتی و پیل های سوختی دارد.
قیمت دوره